Městský úřad
Město podporuje

Dny evropského dědictví

 

Mapy.cz v mobilu

 

Volná parkovací místa

Kvalita ovzduší ve městě

   

Oddělení právní

Tento dokument je zařazen v kategorii: Město

Kontakt

Vedoucí oddělení

Popis činnosti 

  • poskytuje právní poradenství členům zastupitelstva města k výkonu jejich funkce člena zastupitelstva města a zaměstnancům města zařazeným do odborů a do městské policie, v nichž není zařazen zaměstnanec s právním vzděláním, a to k plnění jejich pracovních úkolů,
  • zastupuje město v řízení před soudy a před orgány veřejné správy, není-li kompetence dána dle organizačního řádu jinému odboru,
  • vyřizuje písemné žádosti o informace v souladu se zákonem o svobodném přístupu k informacím a plní další povinnosti s tím spojené,
  • eviduje stížnosti a petice a zajišťuje jejich vyřizování dle příslušných předpisů,
  • připravuje a administrativně zajišťuje rozhodnutí tajemníka úřadu o námitce podjatosti vedoucího odboru,
  • zpracovává návrhy právních předpisů města a vede jejich evidenci,
  • podílí se na přípravě smluv uzavíraných městem a vyjadřuje se k návrhům předložených smluv města, přičemž vychází z podkladů předložených příslušnými odbory, podle vnitřního předpisu kontroluje návrhy smluv města,
  • zajišťuje formální úkony města ve vztahu k příspěvkovým organizacím a dalším právnickým osobám s účastí města,
  • projednává přestupky a správní delikty, pokud nejsou k jejich projednání podle tohoto organizačního řádu příslušné jiné odbory,
  • vykládá v případě sporu o kompetence mezi jednotlivými odbory úřadu organizační řád,
  • v rozsahu dle vnitřního předpisu provádí kontrolu návrhů usnesení pro radu a zastupitelstvo města, pokud není v tomto organizačním řádu stanoveno jinak,
  • za spolupůsobení příslušných odborů obstarává agendu opatrovnictví osob neznámého pobytu,
  • provádí kontrolní činnost z právního hlediska v rámci úřadu či v rámci příspěvkových organizací města na základě požadavků členů vedení města,
  • řeší otázky práva shromažďovacího na území města,
  • zajišťuje činnosti kontaktního místa veřejné správy – CzechPOINT,
  • obstarává agendu zveřejňování písemností na úřední desce,
  • zajišťuje agendu vidimace a legalizace (ověřování listin a podpisů),
  • zajišťuje správu poplatků a ostatních pohledávek města mimo těch, které jsou zajišťovány správci majetku města (např. bytový fond a část nebytového fondu) jako činnost spojenou s kontrolou a vymáháním včetně zajišťování exekuce v běžných případech,
  • zajišťuje vymáhání pohledávek pro město a jeho příspěvkové organizace,
  • provádí protestaci směnek a šeků,
  • organizačně zabezpečuje volby. 
Zveřejněno dne: 01.07.2015   Datum poslední aktualizace: 13.12.2016
Zodpovědná osoba: Šilhavíková Dana