Městský úřad
Město podporuje

Dny evropského dědictví

 

Mapy.cz v mobilu

 

Volná parkovací místa

Kvalita ovzduší ve městě

   

Oddělení matrik, evidence obyvatel a osob. dokladů

Tento dokument je zařazen v kategorii: Město

Kontakt

 

Vedoucí oddělení

Popis činností

 

a) matriční agenda

  • vede matriční knihy a sbírky listin pro Uherské Hradiště, Podolí a Popovice,
  • zavádí matriční události do Informačního systému evidence obyvatel pro Ministerstvo vnitra ČR,
  • vydává matriční doklady, jejich druhopisy a umožňuje nahlížení do matrik,
  • vydává potvrzení o skutečnostech zapsaných v matričních knihách,
  • zajišťuje občanské sňatky, vydává vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství, osvědčení k církevnímu sňatku, povolení uzavření manželství na kterémkoli vhodném místě
  • ve svém správním obvodu,
  • přijímá žádosti o zápisy matričních událostí do zvláštní matriky a vyhotovuje podklady k jejich zápisům do zvláštní matriky,
  • vydává rozhodnutí ve věcech změny jména a příjmení, druhého jména a otázky příbuzné,
  • provádí dodatečné změny a záznamy v matričních knihách,
  • ověřuje pravost podpisů matrikářů a úředních razítek matričních úřadů v rámci svého správního obvodu na veřejných listinách, provádí kontrolní a metodickou činnost u všech matričních úřadů ve svém územním obvodu nejméně jednou ročně,
  • uchovává a aktualizuje sbírku listin a uchovává a aktualizuje druhopisy matričních knih vedených do 31.12.1958 pro matriční úřady zařazené v jeho správním obvodu,
  • zajišťuje šetření státního občanství ve sporných případech,
  • provádí vidimaci listin a legalizaci podpisů a vystavuje výpisy z rejstříku trestů,
  • zpracovává žádosti o zprostředkování kontaktu a provádí identifikaci fyzických osob.

b) evidence obyvatel

 

  • zpracovává údaje v informačním systému evidence obyvatel Městského úřadu Uherské Hradiště, v informačním systému evidence obyvatel Ministerstva vnitra ČR a Registru obyvatel,
  • zajišťuje řešení reklamací, oprav chybných údajů a blokování nepřesných údajů v informačním systému proti případnému dalšímu zpracování,
  • poskytuje osobní údaje z informačního systému evidence obyvatel, pokud tak stanoví zvláštní právní předpis nebo pokud to vyžaduje činnost orgánů státní správy a orgánů pověřených výkonem státní správy vyplývající z jejich zákonem stanovené působnosti,
  • přihlašuje občany k trvalému pobytu na území města Uherské Hradiště,
  • vydává rozhodnutí o rušení místa trvalého pobytu,
  • vede evidenci zákazu pobytu,
  • vlastníkům objektů sděluje změnu v počtu přihlášených osob.

c) občanské průkazy a cestovní doklady

 

  • přijímá a zpracovává žádosti o vydání občanských průkazů a cestovních dokladů,
  • postupuje žádosti o vydání občanského průkazu na příslušné správní úřady, zasílá vydané cestovní doklady k převzetí na zastupitelské úřady a do jiných správních obvodů,
  • pořizuje biometrické údaje včetně digitálního zpracování fotografie občana a jeho podpisu,
  • kontroluje funkčnost nosiče dat s biometrickými údaji,
  • přijímá od občanů, Policie ČR a příslušných správních orgánů ohlášení o ztrátě, odcizení, poškození, znehodnocení nebo zničení občanského průkazu nebo cestovního dokladu,
  • vydává potvrzení o občanském průkazu a vede jejich evidenci,
  • vydává rozhodnutí o skončení doby platnosti občanského průkazu nebo cestovního dokladu,
  • bere do úschovy občanské průkazy občana po dobu jeho dlouhodobého pobytu v zahraničí,
  • vede evidenci hlášení o vystavení náhradního cestovního dokladu ze zastupitelských úřadů,
  • řeší přestupky na úseku občanských průkazů a cestovních dokladů v blokovém řízení,
  • předává údaje z informačního systému občanských průkazů a informačního systému cestovních dokladů do databáze Ministerstva vnitra ČR,
  • poskytuje údaje z informačního systému evidence občanských průkazů a cestovních dokladů oprávněným subjektům dle zvláštního právního předpisu,
  • zajišťuje servis a provoz rotačních kartoték.
     

 

Zveřejněno dne: 01.07.2015   Datum poslední aktualizace: 06.10.2016
Zodpovědná osoba: Martínková Jitka