Potřeba nových pojmenování veřejných prostranství vzešla zejména z důvodu plánované či probíhající výstavby v těchto lokalitách:
Nad Žlebem - lokalita pod ulicí Nad Žlebem zasahující do katastrů Mařatice a Sadů. Aktuálně zde běží příprava pro výstavbu nových rodinných domů. Investoři si začali používat pracovní název „Nad Studánkou“, nicméně názvoslovná komise se jednohlasně shodla pojmenovat lokalitu „Nad Žlebem“ podle jedné z ulic, která do lokality zasahuje.
![Nad Žlebem](/sites/default/files/resize/media/img/Nad%20%C5%BDlebem-500x399.jpg)
Višňová - vznikající ulice navazující na ulici Sadová opět na hranici katastrů Mařatic a Sadů. S ohledem na výstavbu nových domů a přidělení adres bude nutné upravit tvar ulice Hruškové, tj. udělat ji „křížem“. Tři domy mají vstup z ulice Sadová, další nové ale budou mít název ulice Višňová. Na pokračování v názvech podle jednotlivých druhů ovocných stromů panovala v názvoslovné komisi jednoznačná shoda.
![Višňová](/sites/default/files/resize/media/img/Vi%C5%A1%C5%88ov%C3%A1-500x285.jpg)
U Řeky - probíhající výstavba vedle ulice U Řeky v katastru Jarošova. V Jarošově dochází k výstavbě nové lokality. V návaznosti na současný název ulice vyplynulo jako vhodné pojmenovat „U Řeky“ celou lokalitu, a stejně tak přejmenovat autobusové zastávky u této lokality, které dnes nesou název „U Bagru“ (ulice U Bagru se nachází až dále směrem k centru Jarošova).
![U Řeky](/sites/default/files/resize/media/img/U%20%C5%98eky-500x379.jpg)
U Konírny - vznikající spojnice mezi ulicemi na Hřebínku a Konečná v katastru Mařatic. Další výstavba se plánuje v katastru Mařatic jakožto „spojka“ ulic Na Hřebínku a Konečná. Návrh názvu „U Konírny“ vyplynul z historických důvodů.
![U Konírny](/sites/default/files/resize/media/img/U%20Kon%C3%ADrny-500x309.jpg)
Most J. A. Bati – obecně zaužívaný název mostu přes řeku Moravu – Moravní most se změní na Most J. A. Bati. Název bude reflektovat dosud nedostatečný odkaz města k baťovské éře, především k rodáku Janu Antonínovi Baťovi. Jan Antonín Baťa byl rodák z bezprostřední lokality mostu, z Rybáren.
Stavba železobetonového silničního mostu přes řeku Moravu do Starého Města, při níž bylo také vydlážděno nábřeží a opatřeno po obou stranách železným zábradlím, byla zahájena v létě roku 1952. Odevzdán do provozu byl most začátkem roku 1954. Předchozí most z roku 1905 zničilo v posledních dnech 2. světové války německé vojsko.
"Téma pojmenování mostu visí ve vzduchu už řadu let. Most se nachází v poměrně těsné blízkosti rodného domu Jana Antonína Bati, významného rodáka, za druhé na břehu řeky Moravy blízko tohoto mostu se nachází také socha J. A. Bati a za třetí využíváme příležitosti, kdy most má projít kompletní rekonstrukcí , takže bude mít nový kabát a to je přece významná chvíle pro to, aby byl nově pojmenován," řekl starosta města Stanislav Blaha. "Název Most Jana Antonína Bati zcela jistě tomu mostu bude slušet a město si tímto krokem připomene svého významného rodáka," doplnil.
audio pro média: